شرح وظایف دفتر ارتباط علمی دانشگاه و جامعه

 

  • برنامه‌ریزی برای ايجاد و توسعه ارتباط پويا بين دانشگاه و جامعه؛
  • برنامه‌ریزی برای گسترش تحقيقات كاربردی و تقاضا محور؛
  • برنامه‌ریزی ايجاد زيرساخت‌های لازم برای اجراي طرح‌هاي كاربردی و توسعه‌ای در دانشگاه؛
  • ارتباط موثر با واحدهای تحقيق و توسعه در صنايع و سازمان‌های دولتی و غيردولتی؛
  • دريافت نيازها، مشكلات و مسائل جامعه، تعريف پروژه‌های مناسب و اجرا از طريق قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی؛
  • نظارت بر انجام امور ستادی درخصوص قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی؛
  • شناسایی بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه دارایی‌های فکری؛
  • برنامه‌ریزی برای توسعه بازار داخلی و بین‌المللی عرضه توانمندی‌های علمی و اجرایی دانشگاه؛
  • برنامه‌ریزی برای تجاری‌سازی دارایی‌های فکری؛
  • تنظیم و نظارت بر اجرای قرارداد طرح‌های برون دانشگاهی؛
  • تنظیم و نظارت بر اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری؛
  • راه‌اندازی و راهبری کرسی‌های دانشگاه در صنعت؛
  • برنامه‌ریزی استقرار و نظارت بر واحدهای تحقیق و توسعه صنایع در دانشگاه (برابر آیین پذیرش شبکه همکار)؛
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای دوره‌های کارآموزی و کاروزی در صنایع؛
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌ای فن‌بازارهای تخصصی؛
  • ساماندهی و هماهنگی میان کارگزاران و موسسات همکار در بازاریابی دارایی‌های فکری؛
  • فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه بازاریابی دارایی‌های فکری؛
  • تدوین و پیشنهاد آیین‌نامه‌های اجرایی مورد نیاز.