جلسه هم اندیشی و بررسی فرصت های توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، این جلسه امروز با حضور هیئت مدیره مانوپارت به عنوان مرکز نوآوری و شتابدهی گروه صنعتی پارت لاستیک (مانوپارت) و دکتر میرزایی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

کسب دانش؛ راهبرد همیشگی مرحوم یزدانبخش

مهندس سهیل یزدان‌بخش، رئیس گروه صنعتی پارت‌لاستیک، به اهمیت کسب دانش فنی و بومی‌سازی آن به‌عنوان امری متداوم در نگاه مرحوم ایرج یزدان‌بخش اشاره کرد و گفت: حرکت در لبه دانش یک امر ضروری است و به همین دلیل ما جامعه دانشگاهیان را به عنوان عضوی از خانواده پارت لاستیک می دانیم.

رئیس هیئت مدیره مانوپارت پاسخگویی به نیازهای روز صنعت کشور را در گرو دستیابی به فناوری‌های روز و با نگاه عمیق به ساخت و تولید با توان داخلی و همچنین تکیه بر نیروهای جوان و متخصص دانست که لازمه آن دستیابی به مدلی جامع برای تعامل بین صنعت و دانشگاه است.

اراده متولّیان دانشگاه بر گسترش ارتباط با صنایع کشور

در ادامه این نشست، دکتر میرزایی، رئیس  دانشگاه فردوسی مشهد، با گرامی داشتن نام و یاد مرحوم ایرج یزدان‌بخش به عنوان پدر صنعت خراسان، تشکیل مدل تعامل بین صنعت و دانشگاه را یک ضرورت ملی عنوان کرد و گفت: اراده دانشگاه و متولّیان آن بر گسترش ارتباط با صنایع کشور است و ما در این زمینه همه توان خود را به میدان آورده ایم و آماده همکاری صمیمانه با صنایع کشور هستیم.

وی ضمن قدردانی از راه‌اندازی جایزه فناورانه ایرج یزدان‌بخش و اهتمام به توسعه آن، جوایزی از این دست را مایه امیدآفرینی در بین دانشجویان مطرح و ابراز امیدواری کرد تا با توسعه همکاری‌ها بین دانشگاه فردوسی مشهد و گروه صنعتی پارت لاستیک، در سال‌های آینده شاهد رشد و ارتقاء این رقابت علمی در تمامی سطوح باشیم.

گفتنی است، طی این نشست، مباحثی کلیدی از جمله استفاده از ظرفیت های طرفین برای پیشبرد پژوهش‌های دانش‌بنیان، تربیت نیروی انسانی متخصص برای جامعه، تزریق امید به نسل جوان و حمایت از پژوهشگران و نخبگان با رویدادهایی نظیر جایزه فناورانه ایرج یزدان بخش مطرح شد.DSC03139

DSC03008DSC03009DSC03091