نشست مشترک دانشگاه فردوسی مشهد با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف ارتباط موثر و پیوسته دانشگاه و صنعت، روز سه شنبه، 21 شهریور ماه در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

این نشست در راستای جلسه دانشگاه فردوسی مشهد با مجتمع فولاد مباركه و مديران ارشد آن مجتمع، دكتر يحيي پاليزدار، مدير عامل شركت پشتيباني و توسعه فناوري و نوآوري فولاد مباركه و دکتر شهرام عباسی، مدير تحقيق و توسعه شركت فولاد مباركه جهت انعقاد قرارداد پروژه هاي پژوهشي در قالب اعتبار ويژه با نمايندگي شركت صنايع معدني فولاد سنگان در منطقه انجام گرفت.

دکتر پناهی، مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه در این نشست با تاکید بر اینکه در دانشگاه باید مسئله درست تعریف شود، گفت: دانشگاه به اعضای هیأت علمی که به دنبال تعریف مسائل مرتبط با صنعت و جامعه باشند امتیازاتی را در نظر گرفته است که همکاران بتوانند در این راستا قدم های موثری بردارند.

وی با اشاره به مورد مشخص شرکت فولاد سنگان اظهار کرد: شناسایی مسائل مطرح شده در شرکت، تامین نیازهای آموزشی و تعامل اثرگذار دانشگاه و صنعت و همچنین منتورینگ دانشجویان در دوره های کارآموزی بلند مدت توسط اعضای هیأت علمی در راستای افزایش تعامل دانشگاه و صنعت انجام خواهد شد.

در ادامه مدیران شرکت فولاد سنگان مسایل مرتبط با شرکت را مطرح کرده و ابراز امیدواری کردند که با وجود کمیته تحقیق و توسعه در شرکت که می تواند ارتباط معناداری میان دانشگاه و صنعت برقرار کند، تعامل دانشگاه فردوسی مشهد و شرکت فولاد سنگان توسعه یابد.

بازدید از پژوهشکده هوا و خورشید، آزمایشگاه مرکزی، آزمایشگاه رباتیک، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان  دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

sangan