1. تهیه و تدوین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی
  2. پایش و نظارت بر اجرای تفاهم‌نامه‌ها
  3. ساماندهی و اجرای طرح‌های فرصت مطالعاتی صنعت اعضای هیات علمی و پسادکتری صنعتی
  4. تعامل و همکاری با واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و سازمان‌های دولتی و غیردولتی
  5. شناسایی بازارهای ملی و بین المللی جهت معرفی، عرضه و تجاری سازی دارایی‌های فکری و توانمندی‌های علمی دانشگاه
  6. شناسایی نیازها و مسائل پژوهشی صنایع، سازمان‌ها و جامعه و اطلاع رسانی به دانشگاهیان
  7. شناسایی توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه جهت ارائه به صنعت و جامعه
  8. برگزاری و شرکت در فن بازارهای تخصصی
  9. تسهیل ارتباط دانشگاهیان با صنایع، سازمان‌ها و جامعه در جهت اخذ طرح‌های مورد تقاضای ایشان
  10. راه اندازی و راهبری کرسی‌های ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه
  11. هماهنگی برای بازدیدهای علمی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان از صنایع کشور