جلسه معرفی دوره کارآموزی بلند مدت برای شرکت های مرتبط با حوزه کشاورزی روز شنبه، 1402/04/24 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این نشست که با حضور شرکت های حوزه کشاورزی، صنایع غذایی، گیاه پزشکی، علوم دامی، علوم خاک و کشاورزی و مکانیزاسیون، آب و خاک و ادوات کشاورزی برگزار شد، مهندس دلیری، رئیس اداره مهارت افزایی و توسعه کارآموزی در خصوص جزئيات دوره کارآموزی بلندمدت توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به اهمیت این دوره برای دانشجویان گفت: آشنایی دانشجو با توانایی­های فردی بالقوه خود و بالفعل نمودن آنها، گذراندن دوره­های تخصصی افزایش بهره­وری فردی، ارتقای صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان، افزایش توان عملیاتی و تخصصی و افزایش شانس اشتغال پس از فارغ التحصیلی از اهداف و مزایای این طرح به شمار می آید.

مهندس دلیری با بیان اینکه اداره مهارت افزایی و توسعه کارآموزی ماموریت های مهمی را برای خود تعریف کرده است، اظهار کرد: برگزاری دوره کارآموزی بلند مدت، افزایش کیفیت دوره کارآموزی مصوب، برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی در راستای افزایش توان اشتغال‌پذیری و اشتغال‌زایی در دانشجویان، برگزاری نمایشگاه سالانه کار در راستای کمک به کاریابی دانشجویان و فارغ التحصیلان و رصد دانش‌آموختگان از جمله ماموریت‌های آن است.

رئیس اداره مهارت افزایی و توسعه کارآموزی همچنین فرآیند دوره کارآموزی بلند مدت و چگونگی فراخوان و پذیرش توسط صنعت و دانشگاه را برای نمایندگان صنایع توضیح داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح با کمک و پیشنهادات صنایع بتواند به طرحی جامع و کامل تبديل گردد.

در بخش پايانی جلسه، نمایندگان صنایع نقطه نظرات خود در مورد کارآموزی بلندمدت دانشجويان را مطرح و پیشنهادات خود برای ارتقای این دوره را عنوان کردند.

 

123456